1 października 2024
Grzegorz Wtykło
Grzegorz Wtykło
W dniu 30.09.2024 r. wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 został złożony do Wojewody Zachodniopomorskiego. Wniosek dotyczy blisko 50 km drogi wraz z 5-kilometrowym tunelem pod Odrą, który podzielony został na trzy odcinki realizacyjne. Konsorcjum Databout i TPF realizowało odcinki Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km) oraz odcinek Dołuje – Police (11,9 km).
Prace projektowe nad przygotowaniem projektu budowlanego trwały od końca 2022 roku . Łączny koszt tych prac nad trzema odcinkami sięgnął 60 mln zł. Opracowana została szczegółowa dokumentacja projektowa wraz z raportami do ponownej oceny oddziaływania na środowisko. W toku realizacji projektu wypracowano wraz Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad wiele optymalnych rozwiązań projektowych.
Na odcinku 1 ( Kołbaskowo – Dołuje) powstaną dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym 8 przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji powstanie również obwód utrzymania drogi przy węźle Siadło Górne. Na odcinku 2 (Dołuje – Police) zostało zaprojektowane Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Sławoszewo, na którym będą parkingi i toalety. Trasa tego odcinka będzie wchodziła w tereny leśne, gdzie przewidziano realizację aż 4 górnych przejść dla zwierząt.
Odcinki 1 i 2 mają łącznie 25,5 km.
Ogrom pracy wykonany przez zespoły projektowe nad projektem architektoniczno – budowalnym, liczne uzgodnienia oraz prace optymalizacyjne umożliwiły osiągnięcie kamienia milowego, jakim jest złożenie wniosku o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, dla tak bardzo potrzebnego Szczecinowi obejścia komunikacyjnego, którego plany snute był od przełomy lat 80 i 90.
Więcej informacji pod linkiem:
https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi-i-autostrady/zachodnia-obwodnica-szczecina-z-tunelem-zaprojektowana-92893.html